logo
Post Reply 

Thread Rating:
  • 1 Votes - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diskutera om Servern
Diskutera om Servern 01-17-2014, 07:17 PM
Tänkte nu starta en egen tråd där det, vad jag hoppas på kommer att diskuteras vad vi kan göra för förändringar och förbättringar på servern.
Vi har redan startat lite på "bilder från servern" tråden och den kommer att finnas kvar för just det ändamålet att den är till för att dela bilder från servern i.

Här är min tanke att vi även pratar allmänt om servern, vad vi tycker om och inte tycker om. Hur vi ska bete oss när man spelar på servern, regler etc.

Mvh / Marcus

Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply
RE: Diskutera om Servern 01-19-2014, 09:29 PM
Post Mer regler än så behöver man inte!

Find all posts by this user
RE: Diskutera om Servern 01-19-2014, 10:15 PM
(01-19-2014 09:29 PM)mziltssissill Wrote:  Mer regler än så behöver man inte!

nej det borde inte behövas Wink

RE: Diskutera om Servern 01-20-2014, 11:21 PM
Post Funderar på att göra ett par chunks still survivalzooner så man kan spela vanligt ifall man vill

RE: Diskutera om Servern 01-20-2014, 11:25 PM
Post Ja varför inte. En stor fråga vi kanske bör svara på är om vi ska starta om servern eller inte.

RE: Diskutera om Servern 01-20-2014, 11:30 PM
Post leta på ett bra seed och kanske uppa den så man kan kopiera grejer från olika världar och flytta på hus ifall dom skulle se bättre ut på ett annat ställe

RE: Diskutera om Servern 01-20-2014, 11:38 PM
Post Uppa. Okej låter fränt. Aldrig hört att man kan göra så och att det hade med något att göra som heter uppa. Big Grin haha

RE: Diskutera om Servern 01-22-2014, 01:37 PM
Post hittat någon bra seed än Henke ?

RE: Diskutera om Servern 01-22-2014, 02:27 PM
Post Kolla PM Tongue

RE: Diskutera om Servern 01-22-2014, 02:56 PM
(01-22-2014 01:37 PM)CusCus Wrote:  hittat någon bra seed än Henke ?

Jag röstar på den här: 69160882195

Signature [Image: Zintre.png]
RE: Diskutera om Servern 01-22-2014, 06:53 PM
(01-22-2014 01:37 PM)CusCus Wrote:  hittat någon bra seed än Henke ?

Jag röstar på den här: 69160882195

Verkar riktigt bra.
Hur vill vi lägga upp det nu då om vi startar om servern?
Ska vi kanske dela in kartan i olika zoner.
Creative, Survival, Redstone kanske ?

RE: Diskutera om Servern 01-22-2014, 07:06 PM
Post Vet inte hur alla känner men jag hs ingen större lust till survival. Kan absolut tänkta mig att göra zooner men jag kommer att starta i creative. Är det folk somm vill köra survival så kan vi TP dem till ett bra ställe långt bort. Angående redstonezoon så känner jag inte det nödvändigt såvida inte nån plannerat att bygga en miniräknare eller liknande.

RE: Diskutera om Servern 01-22-2014, 08:10 PM
(01-22-2014 07:06 PM)mziltssissill Wrote:  Vet inte hur alla känner men jag hs ingen större lust till survival. Kan absolut tänkta mig att göra zooner men jag kommer att starta i creative. Är det folk somm vill köra survival så kan vi TP dem till ett bra ställe långt bort. Angående redstonezoon så känner jag inte det nödvändigt såvida inte nån plannerat att bygga en miniräknare eller liknande.

Håller med där, jag är helt inne på creative och bygga, bygga, bygga. redstone leker jag runt med offline ändå då jag tycker det är mycket smidigare.

skall vi ändå dela in kartan i olika creative eller bara bygga fritt var hur när man vill ? (enligt server reglerna)

RE: Diskutera om Servern 01-22-2014, 09:18 PM
(01-22-2014 07:06 PM)mziltssissill Wrote:  Vet inte hur alla känner men jag hs ingen större lust till survival. Kan absolut tänkta mig att göra zooner men jag kommer att starta i creative. Är det folk somm vill köra survival så kan vi TP dem till ett bra ställe långt bort. Angående redstonezoon så känner jag inte det nödvändigt såvida inte nån plannerat att bygga en miniräknare eller liknande.

Håller med där, jag är helt inne på creative och bygga, bygga, bygga. redstone leker jag runt med offline ändå då jag tycker det är mycket smidigare.

skall vi ändå dela in kartan i olika creative eller bara bygga fritt var hur när man vill ? (enligt server reglerna)

Då kör vi bara creative! klart å betart!

Signature [Image: Zintre.png]
RE: Diskutera om Servern 01-22-2014, 09:33 PM
(01-22-2014 08:10 PM)CusCus Wrote:  

Då kör vi bara creative! klart å betart!

Kempe bra

Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)