logo
Post Reply 

Thread Rating:
  • 1 Votes - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flyga
Flyga 12-01-2011, 01:22 PM
Post Ta upp flyga här!
först är jag intresserad av hur ni kör, jag har satt legacy som control på styrning så man "siktar" med höger joyya, det känns ju helt fel att styra med vänster joya.

Heli har jag börjat bli skapligt bra på. Har märkt stor skillnad på vipern och havoc, då havoc känns som en tank att styra medans vipern är otoligt snabb i jämförelse.

Mina setups är ir flare och stealth för att köpa sig tid, bättre att kunna skjuta länge utan att bli nedskjuten.
Samma när jag är copilot så tar det en jävla tid att bli lockad och förhoppningsvis har piloten ir flares och stealth!

Som regel när jag kör med polarn är det jag som flarar först och han på nästa lock medans man söker skydd för att resetta flare.

Signature [Image: frodrick.png]
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
RE: Flyga 12-13-2011, 09:11 PM
Post Helicopter droppar jag flares. Man ska hur som helst hålla sig nära marken med coptern, så Stealth och olika saker att gömma sig bakom brukar funka, sen kan man alltid landa och reparera om det krisar sig.
Vill ha fler scoutcopter banor. Mycket roligare än Havoc/Viper!

Flyg så blir det därimot flares men funderar på att droppa det nu som man börjar mästra missiledodging. Kör hellre rocketpods än AA då MainCannon funkar bra för aircombat.

Signature [Image: perjonasoberg.png]
RE: Flyga 12-16-2011, 12:10 PM
(12-13-2011 09:11 PM)Mavav Wrote:  Helicopter droppar jag flares. Man ska hur som helst hålla sig nära marken med coptern, så Stealth och olika saker att gömma sig bakom brukar funka, sen kan man alltid landa och reparera om det krisar sig.
Vill ha fler scoutcopter banor. Mycket roligare än Havoc/Viper!

Flyg så blir det därimot flares men funderar på att droppa det nu som man börjar mästra missiledodging. Kör hellre rocketpods än AA då MainCannon funkar bra för aircombat.
missiledodging?? funkar hur, jag ser tom helikoptrar som undvikit 5st javelins från mig på raken, fattar inte hur man lyckas men nåt gör dom när missilen snurrar runt flyg/heli och smäller brevid.

Signature [Image: frodrick.png]
RE: Flyga 12-16-2011, 03:01 PM
Post Bästa sättet är att färdas mot den som skjuter missilen. Och så bryta av innan missilen träffar, då kan den inte svänga snabbt nog så den exploderar. Funkar för både jets och choppa.

När det gäller jets så kan man "spirala" sig bort från en missil då dom har halvtaskig svängradius.
Lättast är att göra det neråt. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Scissors Här är vad du måste göra teori. + du måste maximera svängradiusfarten.

Ett tips är att kolla lite vad det finns för utprövade flygmanövrar. The Scissor, Immelman och Split S är ju några som man kan göra i spelet, medans mer avancerade som Pugachev's Cobra/Turn ej fungerar.

Signature [Image: perjonasoberg.png]
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)