logo
Post Reply 

Thread Rating:
  • 2 Votes - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Group setup Tips!
Question Group setup Tips! 11-30-2011, 12:54 PM
Post Ja som titeln säger "Group setup tips"
Jag skulle själv infinna mig bra är att en grupp på 4 man som är en anti veichle grupp men har även en möjlighet att svara elden mot infanteri i close-range men även i long-range.

Något som bör användas mer är Javven!! Men då menar jag inte att du låser den själv utan att du har en Recon som gott o väl använder sin Soflam. Läst runt lite och tydligen så låses javven sig fast på larvfötterna på stridsvagnen och reducerar då sin fullkomliga skada på fordonet.

Setup
______
Assault - Defilbrator, (*Med kit*- inget krav ser jag men en fördel på sitt sätt men eftersom att jag även tänkte på Close-range ifall en styggelse smyger sig mot oss osv, så ska det va en M320- Buck tillsats på Sjukvårdarens vapen. (Nu menar jag noobtubens shotgun och inte den vanlig shotgun-tillsatsen.) Visst du har ett skott men däremot har du fienden mitt på sikten och han är ca. 10-15 meter ifrån han är så gott som död. Men den har även en skön spridning så du ska som sakt inte ha allt för svårt om dom är flera heller.

Engi - Javven! resten stortset kvittar i mina ögon. En Pdw iaf för close.
Behöver nog inte säga som mycket vad engin's uppgift blir här. Han ska låsa efter soflamen och därmed skjuta sönder skiten som recon har låst fast.

Support - En long-range ksp med någelunda zoom! 3,4 zoom ser jag som ett bra alternativ eller acog. Jag har iaf upplevt att pkp:n gör en underbart press på fiender i mid/long - range dueler och har inte allt för mesiga pluppar att skjuta iväg. 7.62 skare iaf va! Sen eftersom jag snackar mid/long-range här så äre Bipod som gäller. extended mags är ett plus! Hans uppgift blir att nedhålla fiender i mid/long-range, ammo samt även claymora för att minska risken för flankning.

Recon - han kommer som sagt sitta vanligtvis i sin soflam men däremot ska han ha möjligheten att nedkämpa även fienden i long-range situationer. Så en fin älgbössa med bipod och mellan 7-12x zoom ser jag som ett plus där! Sen självfallet ska han ha placerat ut en Spawn points MINST 20meter bakom och ska alltid flytta med sig den om ni nu känner för att flytta på er.

Och denna spawn pointen ska då alltid användas. Visst du kanske slipper springa öhh 20meter lr något men WTF,Men chansen är då att du kanske kan hjälpa dina kamrater bättre som blir flankerade är större.

Sen placeringen nura! (Defending)
Ni bör hålla en find höjd bakom era objektives För att få en bra observation. Men sen beror det mycket på om ni känner att. (-Ja men den här platsen har vi bra möjligheter att försvara oss om vi blir flankerade. T.ex (Men gudförbjude för långt bort! Ni måste ändå kunna plocka ihop eran skit o kanske hjälpa till vid objektives.)

Eftersom Soflamen är såpass töntigt dålig att den inte kan låsa allt för långt bort måste reconen göra en suicide run! (Antar att ni fattar vad jag menar) Placera ut Soflamen på en bra plats men bra höjd (360 graders observations möjligheter), men även dolt.

Denna setupen är väl mest prioriterad för dom som defendar men jag ser ingen negativ effekt heller om man nu skulle köra attacker heller. kanske bör ändras lite då såfall.

Säkert missat något. Är tacksam för synpunkter o tips som kan göra denna Setupen bättre och hoppas att ni får nytta med denna setupen! Smile
/Ragzer out!

Signature [Image: Ragzer.png]
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
RE: Group setup Tips! 01-30-2012, 03:54 PM
Post Bra snack! anser själv att folk använder recons soflam alldeles för lite. Den är enormt effektiv om man hittar en som du säger "360 graders utkiks punkt" Den skapar många kills för kompisarna i squaden ifall de är med på noterna så att säga.

Sen är det ju aldrig fel att slänga iväg ett head shot från en dold plats heller Wink

RE: Group setup Tips! 01-30-2012, 05:54 PM
(01-30-2012 03:54 PM)patsve88 Wrote:  Bra snack! anser själv att folk använder recons soflam alldeles för lite. Den är enormt effektiv om man hittar en som du säger "360 graders utkiks punkt" Den skapar många kills för kompisarna i squaden ifall de är med på noterna så att säga.

Sen är det ju aldrig fel att slänga iväg ett head shot från en dold plats heller Wink

den funkar ju asbra, förutsatt att man kör normal Big Grin då är väl maven bättre att spotta med.

Signature [Image: frodrick.png]
RE: Group setup Tips! 02-03-2012, 08:54 PM
Post mm soflam med javven är ju utmärkt att köra med synd att man alltid hamnar i grupper med 3 snipers med t.ex. MK11 utan sikte -.^ föstår inte varför folk inte bara kan välja medic eller support

Signature http://www.youtube.com/user/oddsenHELL?feature=mhee
Visit this user's website Find all posts by this user
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)