logo
Post Reply 

Thread Rating:
  • 2 Votes - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Taktiksnack
Taktiksnack 12-12-2011, 04:27 PM
Post Jag har funderat lite över att lägga upp denna tråd för att höra alls åsikter angående lite taktiksnack. Jag tycker det vore skojj om vi snackar ihop hos lite, behöver ju inte vara något seriöst taktiksnack men något som kan hjälpa oss på traven om man säger så. Oftast känns det som att matchen startar och alla spinger åt olika håll istället för att hålla ihop som en grupp inom den klan vi är.
Vet inte vad ni tycker så posta gärna både bra och dålig kritik gentemot vad ni känner helt enkelt.

Signature [Image: Swedish_Warrior-.png]
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
RE: Taktiksnack 12-13-2011, 12:43 PM (This post was last modified: 12-13-2011 12:44 PM by Mavav.)
Post Meningen för min del med att skaffa clan är för att ha någon att spela med för att slippa att alla springer åt olika håll. Sen när det gäller taktiksnack så får det vara upp till alla andra. Visst, det kan vara roligt med lite halvavancerat lagarbete och att folk vet vad som borde göras iaf.

Men frågan är om det övernstämmer med clanens syfte Smile

Signature [Image: perjonasoberg.png]
RE: Taktiksnack 12-13-2011, 12:56 PM
Post Jo samma här va, men det jag tänkte på var inget seriöst taktiksnack utan bara något som kan hjälpa en på traven när man ska ta sig från A till B, något kul som du beskriver det helt enkelt Smile

RE: Taktiksnack 12-13-2011, 01:33 PM
Post De flesta spelarna i JFF är ju mer eller mindre inriktade på teamwork, vilket gör att vi oxå kan spöa de lite mer enskilt skillade spelarna. Lite mer taktik skadar nog inte även om vi spelar för skojs skull, blir ju bara ännu skojigare Big Grin

Teamspeak har ju gett oss ett övertag när det gäller kommunikation, tror inte att alla andra kan kommunicera lika bra som oss för tillfället.

Signature [Image: Doffe79.png]
Visit this user's website Find all posts by this user
RE: Taktiksnack 12-13-2011, 01:42 PM
Post Instämmer med dig Doffe! Smile

RE: Taktiksnack 12-13-2011, 02:25 PM
(12-13-2011 01:33 PM)Doffe Wrote:  De flesta spelarna i JFF är ju mer eller mindre inriktade på teamwork, vilket gör att vi oxå kan spöa de lite mer enskilt skillade spelarna. Lite mer taktik skadar nog inte även om vi spelar för skojs skull, blir ju bara ännu skojigare Big Grin

Teamspeak har ju gett oss ett övertag när det gäller kommunikation, tror inte att alla andra kan kommunicera lika bra som oss för tillfället.

Förutsättningen är att man är i samma lag och inte som ibland, delat på två lag fast alla på samma ts Smile då ryker taktiken hårt!

Signature [Image: frodrick.png]
RE: Taktiksnack 12-13-2011, 02:39 PM
Post Jo precis frodrick men de delar ju alltid på oss när vi äger ut motståndet Tongue

RE: Taktiksnack 12-13-2011, 04:01 PM
(12-13-2011 02:39 PM)Doffe Wrote:  Jo precis frodrick men de delar ju alltid på oss när vi äger ut motståndet Tongue

Det fantastiska som heter DICE's utjämningsverktyg.

Man får byta server med jämna mellanrum. Med lite tur så släpper dom så man kan hyra en server efter nyår.

Hur är det lättast att göra detta (dvs taktiksnacket). Roll-baserat eller Scenario-baserat?

RE: Taktiksnack 12-13-2011, 07:46 PM
Post Jadu Mavav. Jag skulle nog gissa på Scenario-baserat i sådana fall Smile det beror ju på vad du menar men Roll/Scenario-baserat.

RE: Taktiksnack 12-13-2011, 09:02 PM
(12-13-2011 07:46 PM)Swedish_Warrior- Wrote:  Jadu Mavav. Jag skulle nog gissa på Scenario-baserat i sådana fall Smile det beror ju på vad du menar men Roll/Scenario-baserat.

Scenario-baserat så anpassar man rollerna (dvs klasser, utrustning) efter situationen och det valda framgångssättet för att uppnå målet.
Funkar bra om folk inte bryr sig så mycket om vilken klass dom spelar osv.

Roll-baserat så är rollerna mer bundna och man får anpassa framgångssättet efter dom möjligheterna som rollerna ger.
Funkar egentligen bäst om man vill ha låsta roller. Dvs, tank förare, tank shooter, sniper/spot, sniper/soflam, engineer/javelin, osv osv.

Tror egentligen att Scenario-baserat passar bäst till en clan där fokus är på skoj innan resultat Smile
Men det kräver ju mer av folk för att det ska fungera bra Big Grin

RE: Taktiksnack 12-13-2011, 09:55 PM
Post I så fall är ju Scenario-baserat bäst tycker jag då jag skiter i vilken klass jag spelar som. Jag väljer klass efter vad jag tycker behövs för att kunna hjälpa mina medspelare på bästa sätt Smile

RE: Taktiksnack 12-14-2011, 01:26 AM
Post Word!

RE: Taktiksnack 12-22-2011, 05:32 PM (This post was last modified: 12-22-2011 05:33 PM by Mavav.)
Post Soooo, hur ska vi göra detta? Det är ju lite random med teamwork just nu när vi spelar.

RE: Taktiksnack 02-09-2012, 01:57 PM
(12-22-2011 05:32 PM)Mavav Wrote:  Soooo, hur ska vi göra detta? Det är ju lite random med teamwork just nu när vi spelar.

Det håller jag med om. Jag tror det räcker långt med att gruppchefen anger (spottar) vilken punkt (objekt) som ska försvaras/anfallas och sedan att samtilga i gruppen håller sig där i krokarna (nu häder det att alla springer lite överallt på kartan).

RE: Taktiksnack 02-10-2012, 08:42 AM
Post Föresten kanske den här tråden skulle flyttas till det Privat albumet!?

Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)