logo
Post Reply 

Thread Rating:
  • 1 Votes - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Video Redigering
Video Redigering 01-21-2012, 11:42 AM
Post Vad rekomenderas för redigeringsprogra, som tar vanliga format och är simpelt att göra nåt av?

Signature [Image: frodrick.png]
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
RE: Video Redigering 01-21-2012, 05:44 PM
Post Windows Movie maker Och Sedan lite mer komplicerade Sony vegas pro som finns på Pirat Bukten..Smile

Signature [Image: Bassee97.png]
RE: Video Redigering 01-22-2012, 01:23 AM
Post njaeeee inte media maker de är som o kasta en oöppnad snusdosa i papperskörgen...... Vegas pro rekomenderar jag starkt efter ett X antal Wow filmer jag pillat på. Om du kör vista/w7 äre Vegas pro 11 som gäller!

Signature [Image: Ragzer.png]
RE: Video Redigering 01-22-2012, 04:39 PM
Post har installerat svp11 ska se om jag kan hitta lite små filmsnuttar man kan teta och klippa runt med. datorn borde ju klara det iaf, dock så får jag upp random fel att programet krashat å sånt, men jag ska installera en senare build om det kanske funkar bättre, har aldrig lekt i video red program förut så det är helt nyy, men jag har ju sett hur man gör Big Grin

har ju handlat en del saker, typ ny burk med 16gb ram å 2st ssd raid 0 och sen en avermedia game c281 för att recorda på ps3an med, måste ju göra nåt av det hela med Big Grin

RE: Video Redigering 01-22-2012, 08:06 PM
(01-22-2012 04:39 PM)frodrick Wrote:  har installerat svp11 ska se om jag kan hitta lite små filmsnuttar man kan teta och klippa runt med. datorn borde ju klara det iaf, dock så får jag upp random fel att programet krashat å sånt, men jag ska installera en senare build om det kanske funkar bättre, har aldrig lekt i video red program förut så det är helt nyy, men jag har ju sett hur man gör Big Grin

har ju handlat en del saker, typ ny burk med 16gb ram å 2st ssd raid 0 och sen en avermedia game c281 för att recorda på ps3an med, måste ju göra nåt av det hela med Big Grin

Härligt! Smile Hur mkt kostade Avermedia game c281:an?? Skulle fan inte sitta fel o sitta på ts och hjälpas åt lite!

RE: Video Redigering 01-27-2012, 08:14 PM
Post när ni ska redigera videoklippen så kan ni prova att ladda ner Sony vegas har hört att den är ganska bra och ska själv testa den när jag kommer hem från stöten. Smile

Signature http://www.youtube.com/user/oddsenHELL?feature=mhee
Visit this user's website Find all posts by this user
RE: Video Redigering 01-27-2012, 10:07 PM
Post Jag har alltid kört sony vegas Tongue Eller några klipp har väl flummats ihop med movie maker

Signature [Image: swemachine.jpg]
RE: Video Redigering 01-27-2012, 10:09 PM
Post ok är den bra?
förresten har JFF någon accont på youtube? en som är klanens alltså där man kan skicka in videos som sen läggs upp eller liknande?

RE: Video Redigering 01-28-2012, 03:52 AM
(01-27-2012 10:09 PM)Oddsen Wrote:  ok är den bra?
förresten har JFF någon accont på youtube? en som är klanens alltså där man kan skicka in videos som sen läggs upp eller liknande?

Vad är det du egentligen kör med oddsen? för de låter som du inte har prövat Vegas pro? Mene kan väl med all hast att möjligheterna blir brutalt mycket större än movie maker! Smile

RE: Video Redigering 01-28-2012, 11:41 AM
(01-27-2012 10:09 PM)Oddsen Wrote:  ok är den bra?

Vad är det du egentligen kör med oddsen? för de låter som du inte har prövat Vegas pro? Mene kan väl med all hast att möjligheterna blir brutalt mycket större än movie maker! Smile

ska börja med lite mer avancerade saker snart så då laddar jag ner sony vegas... fast jag kommer vara borta nästa vecka =/

RE: Video Redigering 01-28-2012, 04:29 PM
Post har provat lite, men man måste ju converta filmer till mpg4 eller nåt sånt för divx funkar sisådär även med codex. tog även ner after effects för att göra vissa saker, dock är mina kunskaper inom vegas och ae typ 1/10 dock förståelse av filmred kanske 6/10 och sen då lätt att lära 10/10 så 17/10 är väl ganska bra förutsättningar?

RE: Video Redigering 02-10-2012, 02:18 PM
Post jeg syns sony vegas er vanskelig (svårt). jeg anvender cyperlink powerdirector 9.0 til vid editing.
og adobe after effects og cinema 4d til intros.

Signature [Image: 9244fdf69156ae30.png]
RE: Video Redigering 01-02-2013, 05:16 PM (This post was last modified: 01-02-2013 05:18 PM by hernberg.)
Post Jag personligen tycker Sony Vegas för redigering av filmen och Cinema 4D av stiliga intros och diverse grejer som föregående talare säger.
Sen tänkte jag säga om det finns folk som är sugna på att börja spela in sitt gameplay eller kanske livestreama? Isåfall har jag iallafall en Hauppauge HD PVR Game Edition till salu. Bara att höra av sig om du är sugen!

Signature [Image: 4036640840034368.png]
RE: Video Redigering 03-01-2013, 07:18 PM
(01-02-2013 05:16 PM)hernberg Wrote:  Jag personligen tycker Sony Vegas för redigering av filmen och Cinema 4D av stiliga intros och diverse grejer som föregående talare säger.
Sen tänkte jag säga om det finns folk som är sugna på att börja spela in sitt gameplay eller kanske livestreama? Isåfall har jag iallafall en Hauppauge HD PVR Game Edition till salu. Bara att höra av sig om du är sugen!

Hur mycket ska du ha för den? Är rätt så sugen på att börja spela in. Smile

Signature [Image: Lost_in_Sweden.png]

[Image: Lost_in_Sweden.png]
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)